fredag 4. februar 2011

Starstruck i Portugal

starstruck [ˈstɑːstrʌk] completely overawed by someone's celebrity status

Siden forrige lørdag har jeg oppholdt meg i Praia de Quiaios i Portugal sammen med Olav, og på tirsdag kom en gjeng franskmenn med Thierry Guergiou og Philippe Adamski i spissen. På seks dager har det blitt 16 kartøkter + litt annet i tillegg (morgenjogg og styrke). Teknisk har det fungert stort sett veldig bra, og jeg har hatt et par skikkelige go'økter. Fysisk har det også fungert, selv om blodtreningen Thierry og Olav driver med blir litt i meste laget for en liten junior. Derfor kuttet jeg ut kveldens trening, for å prøve å samle litt krefter til løpene vi skal løpe i morgen og på søndag.

Høydepunktet så langt?
Onsdagens o-intervaller. 8 drag på mellom 2 og 4 minutter, der vi hadde hengt ut en runde hver(slik at vi løp 7 drag). På mitt siste drag fikk jeg ryggen på Thierry inn i førsteposten, og på andrepost stoppet Thierry 25 meter fra posten, mens jeg dunket forbi og rett i posten. Det påfølgende strekket var av det smått absurde slaget. Thierry lå 2 meter bak meg, og jeg løp alt hva jeg maktet mens tankene var halveis på å lese kartet og halveis på "skal han løpe forbi snart?". Jeg spiket posten, men Thierry hadde en litt kortere gafling, og snek seg forbi. Spurtet så alt hva jeg hadde og kom til målposten et halvt sekund bak Kongen, etter et perfekt gjennomført drag. En sinnsyk aha-opplevelse!

Info om konkurransene i helgen finner man her, dog kun på portugisisk. I morgen er det langdistanse i et terreng som skal være ekstremt krevende, mens det søndag er kombinert mellomdistanse og sprint. Konsentrasjonen må være på topp. Startlister dag 1 og dag 2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar